kopiika.com.ua

Олександр Семенко: «Працюємо – прозоро, інформуємо – доступно, реагуємо – оперативно»

Переглядів: 127Коментарі: 0
Олександр Семенко: «Працюємо – прозоро, інформуємо – доступно, реагуємо – оперативно»  Ще не так давно, у 2017 р., за першим дослідженням антикорупційної громадської організації Transparency International Ukraine, Біла Церква посідала 50 сходинку в рейтингу прозорості серед 100 найбільших міст України. Тож цьогорічна новина від 12 лютого про те, що наразі ми вже не тільки не пасемо задніх і навіть не позиціонуємося «сірим середнячком», а входимо в топ найвідкритіших міст країни, де посідаємо високе 10 місце, звичайно, додає нам гордості та впевненості, що зміни на краще в Білій Церкві не припиняються. 

Одначе, крім того, щоби потішити наше самолюбство та ще раз попишатися «просунутістю» рідного міста, ота прозорість має приносити громадянському суспільству ще й практичну користь. Тож про те, як кожен із нас, пересічний білоцерківець, може ознайомитися з діяльністю міської влади, вплинути на прийняття її рішень та скористатися відкритими електронними сервісами для власних потреб, запитуємо у фахівця – головного спеціаліста відділу економічного розвит-ку управління економіки Білоцерківської міської ради Олександра Семенка. 
 
- Пане Олександре, поясніть, будь ласка, для наших читачів, що означає сам термін «прозорість міста» і які чинники впливають на рейтинги цієї прозорості? 
 
- Прозорість міста – це електронна демократія, відкритість міської влади до населення, яке проживає в цьому населеному пункті. На сьогодні електронні системи є невід’ємною частиною ефективного управління громадою, адже вони служать для покращення on-line доступу до інформації про роботу міської ради та виконавчого комітету, про прийняті ними рішення й, таким чином, виступають дієвим інструментом у боротьбі з корупцією та гарантують довіру людей. 
 
Також модель електронного управління призначена для покращення надання адміністративних послуг та інших важливих муніципальних функцій. Тому ми й запровадили цю дуже велику, кропітку роботу й постійно вдосконалюємо різні сервіси. Чим більше відкритої й доступної інформації на них розміщаємо, – тим більше Біла Церква стає прозорішою. Самі ж стандарти прозорості в органах влади на місцевому рівні визначаються за певними показниками. Основними з них є: інформація про органи місцевого самоврядування, бюджетний процес та бюджетна політика, комунальне майно, діяльність комунальних підприємств, закупівлі, інвестиції та економічний розвиток, кадрова політика, професійна етика та конфлікт інтересів, освіта, житлова політика, фінансова та матеріальна допомога, гранти, доступ та участь у землекористуванні, а також соціальні послуги. 
 
Кожен із цих пунктів ми намагаємося висвітлювати максимально повно. До прикладу, будь-хто із жителів Білої Церкви може прослідкувати, як міська влада розпоряджається комунальним майном. На єдиному державному порталі відкритих даних, а також на сайті управління комунальної власності й концесії ми розміщуємо інформацію про об’єкти комунальної власності, які на даний момент є в оренді чи готуються до продажу, а також про ті, що перебувають у статусі підготовки до оренди.
 
- За допомогою яких саме запроваджених електронних сервісів Біла Церква змогла зробити такий стрімкий поступ у рейтингу прозорості міст?
 
- Міська влада послідовно працює над формуванням прозорої та ефективної моделі місцевого управління, тому наразі й стає одним із лідерів у розвитку системи електронного урядування в Україні. Протягом останніх років у міськраді було впроваджено ряд дієвих інструментів, що дають змогу підвищити ефективність управління місцевою громадою та якість надання адміністративних послуг. 
 
Так, із 2018 р. ми почали активно співпрацювати з представником міжнародної організації Transparency International Ukraine за програмою Transparent cities/Прозорі міста. Тепер двічі на рік ця організація надсилає нам рекомендації. Є також вимоги Кабінету Міністрів України, яких ми маємо дотримуватися. Згідно з ними, ми публікуємо власну інформацію, створивши кабінет Білоцерківської міськради та виконавчого комітету на єдиному державному порталі відкритих даних. 
 
Намагаємося подавати набори даних найбільш вичерпно – навіть такі, які від нас не вимагаються, але можуть бути потрібними для мешканців Білої Церкви (наприклад, про розміщення контейнерних майданчиків для побутового сміття). 
 
За допомогою цього сервісу житель Білої Церкви може дізнатися дуже багато корисної саме для нього інформації, як-от, до прикладу, про наявність лікарів – вузьких спеціалістів. Відтепер не потрібно писати запит до міської ради й чекати якийсь час, адже дані про медпрацівників закладів охорони здоров’я вже завантажено на портал у форматі Excel і ми можемо побачити весь кадровий склад з розбивкою за спеціальностями по всіх комунальних підприємствах цієї галузі. Наведу ще такий приклад: цікавий набір інформації про рекламні засоби. На єдиному порталі можна дізнатися про всі законно розташовані рекламні конструкції в нашому місті.
 
А для того аби самостійно розібратися в усіх напрямках діяльності місцевої влади, тепер достатньо зайти на сайт Білоцерківської міськради, адже там повністю висвітлена вся інформація стосовно засідань міської ради та виконкому, а також роботи депутатських комісій. До всього, на сайті можна переглянути архівні відеозйомки всіх цих процесів, аби пересвідчитися, як саме вони відбувалися і як на них прий-малися рішення. Таке висвітлення роботи міської ради є одним з основних критеріїв відкритості її роботи.
 
Зараз на порталі new.bc-rada.gov.ua ми працюємо над наповненням геоінформаційної системи нашого міста, створивши повністю інтерактивну карту. Якщо  на єдиному порталі відкритих даних ми знайомимося з інформацією в текстовому вигляді, то геоінформаційна система дозволяє побачити її як кінцевий продукт для споживача: на карті окремими точками позначено, де розміщені інфраструктурні об’єкти та подані їхні технічні характеристики. Зокрема, карта інформує користувача електронних послуг стосовно меж міста; на ній також повністю введено адресний реєстр, мережа автошляхів, електромережа, житловий фонд, зливова каналізація, зелені насадження, місця збору побутових відходів, – тобто фактично все, що стосується життєдіяльності міста. Це також є показником прозорості міста.
 
А ще Біла Церква стала одним із 6 міст України, де вже запроваджено таке інноваційне технологічне рішення для покращення взаємодії між громадою та владою, як інформаційний термінал. Цей пристрій розташовано біля входу до будівлі міської ради. Він має зрозумілий та доступний інтерфейс та є зручним у користуванні для людей з обмеженими фізичними можливостями. Найголовніше, чим термінал може послужитися, – це додати зручностей громадянину, зекономити його час і мінімалізувати вплив людського фактора. Адже за допомогою терміналу можна записатися в чергу на прийом до дерслужбовців установ міськради, ще й обрати зручний для себе час відвідин. Також можна безпосередньо в електронному режимі залишити звернення, пройшовши найпростішу авторизацію – за номером свого телефону (вона потрібна для забезпечення зворотного зв’язку). Далі в автоматичному режимі воно передається до відділу звернень громадян. Досить важливою функцією терміналу є також такі модулі, як «Мій дільничний», «Мій депутат», «Новини громади», «Маршрут і розклад руху транспорту» тощо. 
 
Тож результатом нашої роботи й стало те, що Біла Церква з 50-го місця в рейтингу прозорості 2017 р. уже в наступному році перемістилася на 29 місце, а нині, вагомо покращивши свій показник, посідає 7-му сходинку.
- Якими ще on-line-сервісами міської влади можуть скористатися білоцерківці зі своїх гаджетів?
 
- У 2019 р. ми зробили неабиякий крок назустріч громадянам з висвітлення інформації стосовно квартирної черги. Спочатку відділ обліку та розподілу житла департаменту ЖКГ систематизував цей список. Потім запрацювала система on-line- подання заяв для того, щоби стати на квартирний облік. Зараз цей сервіс працює на повну силу, ним уже скористалося більше 50 осіб.
 
Запроваджено також сервіс on-line-подання заяв для участі в ярмарках нашого міста, а підприємцям для здійснення своєї діяльності запроваджена on-line-система електронної реєстрації паспортів прив’язки тимчасових споруд торговельного, соціального, культурного та іншого призначення. Усі ці 3 системи зроблені для того, щоб людина могла вдома в зручних для неї умовах із власного комп’ютера, ноутбука чи прямо з телефону мати можливість подати таку заяву, зекономити свій час і була в курсі, що їй потрібно зробити.
 
Також у 2019 р. спеціально для інформування містян ми започаткували Telegram-канал. Тож тепер кожен мешканець Білої Церкви може підписатися й побачити на ньому повідомлення стосовно певних планових або позапланових робіт ЖКГ, які можуть відбуватися за місцем його проживання, перебування або роботи, а у випадку непередбачених аварійних ситуацій – знайти контакти Центру оперативного реагування.
 
Маю додати, що в 2018 р. ми підключилися до електрон-ного додатка «Відкрите місто». Тож кожен білоцерківець, завантаживши цей додаток на свій телефон, може залишати повідомлення про ситуації в місті, які його не влаштовують (як-то відкритий люк, аварійне дерево, неприбране сміття). Такі заявки одразу в автоматичному режимі передаються в Центр оперативного реагування. Оператор приймає їх у роботу, а також вносить помітку на інтерактивну карту, що знаходиться на головній сторінці порталу міської ради за адресою new.вc-rada.gov.ua. 
 
Станом на теперішній час цей сервіс дуже активно працює, і на інтерактивній мапі ми можемо відслідкувати всі подані заявки. Як приклад, ось свіже повідомлення – світлина покинутого авто й текст: «Машина стоїть не один місяць на місці та заважає руху транспорту». Ми зразу бачимо, хто є автором цього повідомлення, кількість повідомлень від цього автора (наскільки він активний), а також бачимо реакцію на повідомлення з коментарів. Заявка прийнята в роботу, оброблена й передана тому, хто буде відповідати за її виконання.
- Що особисто Вас надихає до цієї роботи?
-  Я працюю за фахом. І не лише для того, аби отримувати зарплатню. Мій професіональний інтерес – вивести Білу Церкву на лідерські позиції у впровадженні технологій електронного управління серед міст України. Тому постійно працюю в напрямку розвитку новітніх інструментів формування прозорої, відкритої та ефективної влади. 
 
Я багато спілкуюся зі спеціалістами інших міст нашої країни, де вже практикується така робота. Ми ділимося одне з одним порадами, намагаємося запроваджувати нові сервіси, обговорюємо їх переваги й недоліки. Не на останньому місці – і дух змагань, адже ми конкуруємо з іншими містами за вище місце в рейтингу прозорості. 
 
Але найголовніше – це те, що я – мешканець Білої Церкви; тут живе моя родина, мої діти. Тому, звісно, як і всі мої земляки, хочу, щоби місто ставало кращим, комфортнішим для проживання, чистим і безпечним, а влада – прозорішою. У першу чергу – для моїх дітей.                   
   —  Олена Литвинова