kopiika.com.ua

Матушка Наталія Кречківська: «Дякуємо Господу за те, що є…»

Переглядів: 138Коментарі: 0
Матушка Наталія Кречківська: «Дякуємо Господу за те, що є…»
Цими першими весняним днями спробуємо зацікавити читачів кількома інтерв’ю з непересічними жінками, що живуть у нашому місті та, безперечно, прикрашають собою Білу Церкву.  Пропонуємо до уваги розмову з матушкою Наталією Кречківською, дружиною білоцерківського протоієрея та діючого капелана уславленої 72 ОМБр ім. Чорних запорожців от. Івана Кречківського. Погодьтеся, життя матушок – таємниця за сімома печатками для обивателя. Користуючись випадком, запитали в пані Наталії:  .
- Як, до речі, правильно говорити: матушка чи імость? 
- Правильні обидва варіанти. Просто «імость» – західноукраїнське звернення, а «матушка» частіше вживають у Центральній та Східній Україні.
- На вашу думку, бути дружиною священика – це те саме, що бути дружиною, наприклад, інженера? Чи все ж щось інше?
- Як подивитись. Якщо дружина – істинно православна жінка, яка турбується моральністю та духовністю, тоді, напевно, не має значення, хто ти – матушка чи не матушка. Релігійні жінки живуть за устоями, за віками встановленими правилами, приділяючи багато уваги відповідним пріоритетам: вихованню дітей, молитві, пристойності, церковному життю тощо. 
Звісно, якщо дружина, наприклад інженера, покладається на інші пріоритети, то її життя буде відрізнятися. З іншого боку, покладатися на інші пріоритети може не лише дружина інженера, але й матушка.      
- Чи існує корпоративність спільноти священицьких дружин на кшталт корпоративності ієреїв? Іншими словами – чи почуваєте себе особливими? Якщо так, то в чому ця обраність?
- Нема ніякої корпоративності в матушок. Напевно, тому, що ми не так часто бачимось. Здебільшого на якихось храмових святах. Корпоративність дружини священика обмежується її родиною та, можливо, церковною парафіяльною спільнотою. Щодо обраності, то вона може полягати хіба що в стилі життя та способі особистого сприйняття світобудови.  
- Що скажете про пануюче переконання вірян щодо високих статків родин священиків? Чи справді всі сім’ї ієреїв такі заможні?
- Скажу, що ці переконання не зовсім відповідають дійсності. Усі люди різні, родини різні, й обставини також не однакові. Родинні статки залежать від багатьох чинників. На добробут сімей ієреїв впливає регіон, де служить батюшка, місце
Зрозуміло, що в більш заможних регіонах, у містах, а особливо у вел, ніж, наприклад, у глухих селах із невеликою кількістю жителів. Також не секрет, що в західному регіоні батюшки мають більш високий рівень життя, ніж у центрі країни чи на сході. Але давайте не забувати: в ієрейських родинах добробут не ставиться в голову кута. Ми в жодному разі не нарікаємо й дякуємо Господу за те, що є. 
- Чи існує насправді особливий дрес-код для священицьких дружин? Якщо так, – означте основні вимоги. 
- Насправді ніякого особливого дрес-коду не існує. Одяг матушки відповідає загальноприйнятним нормам пристойності та здорового глузду. А щодо вбрання під час Служби Божої, то всі жінки в церкві зазвичай одягаються відповідно до стандартних правил, не зважаючи на те, матушка ти чи не матушка. 
- А як щодо останніх новацій у ПЦУ?  Начебто митрополит Єпіфаній наголосив на тому, що одяг і зовнішні традиційні атрибути не є головними в духовному та релігійному житті. Буцімто тепер жінкам можна до церкви без хусток, у вільному одязі. Що думаєте з цього приводу?
- Ну, ви не зовсім точно інтерпретували думку митрополита. Він, радше, говорив про ставлення традиційних православних до непокритих жінок; про те, що істино віруючі мусять ставитися до людей у храмі з лояльністю та терпимістю. Можливо, жінка без хустки заскочила в церкву на хвильку – поставити свічку чи купити іконку. Натомість жінка, яка спеціально прийшла на Службу помолитися, сповідатися та причаститися Божественних тайн, усе ж мусить дотримуватися правил святих Апостолів та отців церкви.
- На розлучених священиків почасти дивляться з деяким упередженням. Чи так само з колишніми матушками? Якщо такі факти мають місце, – у чому їхня природа й суть?
- Не можу відповісти на це запитання. Не маю серед знайомих розлучених матушок. Проте переконана: церковний обряд вінчання не припускає розлучень у принципі. Відтак, розлучений ієрей чи розлучена матушка є такою собі аномалією. Можливо, тому до них дещо неоднозначне ставлення. 
- На вашу думку, чи впливає світська робота та буденне повсякдення на цілісність матушки?
- На мою думку, не впливає й не може впливати, якщо матушка не зміщує пріоритетів. Як казав Спаситель: «Кесарю кесареве, а Богу Боже». Дотримуючись цієї настанови, досягаєш прийнятного балансу й душевного спокою. 
- Чи існують особливості дитячого виховання в родинах священиків?
- Знову ж таки, існують особливості християнського виховання дітей без прив’язки до священства батьків. У православних родинах діти моляться, мусять вивчати Святе Письмо, життя Святих Отців, самовдосконалюватися в духовному сенсі, учитися  терпимості та моральності. Для цього мають докласти рук батьки, якщо вони дійсно віруючі християни.    
- Останнє запитання: чи бажали б ви своїм синам стати священиками, а своїм дочкам – дружинами священиків?
- Я б воліла, щоб Господь дарував моїм дітям щасливу долю та лагідну вдачу. Все інше неодмінно прикладеться.

Спілкувався О. Виговський