kopiika.com.ua

КП БМР «БЦТепломережа» – усе, що ви хотіли знати...

Переглядів: 163Коментарі: 0
КП БМР «БЦТепломережа» –  усе, що ви хотіли знати... Тепло вашої оселі. Звичайно, можна думати про гарні взаємостосунки в родині, але ми говоримо про більш прості речі, а саме – про обігрів ваших будинків. Найбільший надавач послуг із теплопостачання в Київській області – КП БМР «Білоцерківтепломережа». Саме від неї залежить тепло в будинках і квартирах жителів міста. Підприємство експлуатує 73 котельні (у т. ч. 31 дахову модульну), 46 теплових пунктів (із них 5 індивідуальних), 163,3 км теплових мереж у двотрубному обчисленні. На котельнях використовується 408 газових котлів загальною встановленою потужністю 394,5 Гкал/год (у т.ч. 260 модулів опалення). Роботу КП БМР «БЦТМ» забезпечують висококваліфіковані кадри, які мають великий досвід роботи в галузі, штат співробітників – 730 чоловік в опалювальний сезон. Що ж стоїть за цими сухими цифрами й фактами? У чому полягає робота такого великого підприємства та, кінець кінцем, за що ми платимо й на що маємо право? Ми вирішили дізнатися про все з перших вуст, щоб не було ніякої недомовленості й спотворення інформації, і завітали в тепломережу. Продовження. Початок на стор. 1 -КП БМР «Білоцерківтепломережа» – найбільший платник податків до місцевого бюджету. А чим ще, окрім власне подачі теплоносія, займаються ваші працівники? – запитали ми в директора підприємства Михайла Івановича Вакуленка. - Ми комунальне підприємство, а значить працюємо задля добробуту містян. У нашому випадку – це забезпечення теплом будинків білоцерківців у холодну пору року. В опалювальний період роботу підприємства забезпечує чимало кваліфікованих робітників, вони працюють у нас і отримують офіційні зарплати, з яких платяться податки до місцевого бюджету. Звісно, наша діяльність не обме-жується подачею теплоносія. Як ліцензіат Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), КП БМР «Білоцерківтепломережа» діє на підставі ліцензій на виробництво теплової енергії, на транспортування її магістральними й місцевими (розподільчими) тепловими мережами та на постачання теплової енергії. У сферу нашої діяльності входить: експлуатація та обслуговування котелень і теплових пунктів; теплових мереж та газових котлів; попередження виникнення аварій на теплових мережах та їх оперативне усунення в разі необхідності; планова підготовка до опалювального сезону; регулярна організація заходів, спрямованих на зменшення втрат теплової енергії – заміну зношених сталевих труб на нові (попередньо ізольовані), застарілого обладнання – на нове енергоефективне. Ось перелік того, чим ми займаємося, щоб послуга теплопостачання була якісною й доступною споживачам. - Чи багато проблем виникає в процесі вашої роботи? - Велика проблема – застарілі зношені мережі. Деякі труби клалися більше 30-40 років тому, а термін їхньої експлуатації – 20-25 років, от і виходить, що вони давно мали бути замінені, але досі працюють. Звичайно, досить великою проблемою є й несвоєчасна оплата частиною жителів послуг, борги з компенсації субсидій державою. Ми ж не маємо власного газу, щоб мати можливість чекати оплати. За газ потрібно платити, більше того – постачальник не дає блакитного палива без попередньої оплати. Тому ми постійно звертаємося до жителів із нагадуваннями про необхідність своєчасної оплати послуг та ненакопичення боргів. - До речі, про оплату. Дуже багато споживачів ваших послуг цікавиться: «Як нараховується вартість послуг?» Можете пояснити доступно? На це запитання нам відповів заступник директора КП БМР «БЦТМ» Сергій Олексійович Ходань. - Нарахування плати за теплову енергію проводяться відповідно до «Правил надання послуг із централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води й водовідведення», затверджених Постановою КМУ від 21.07.2005 року №630. Згідно з цими Правилами, споживачі платять за послуги теплопостачання за будинковими лічильниками або відповідно до норм. Нормативні тарифи затверджує НКРЕКП. Так Постановою НКРЕКП №1392 від 9 листопада 2017 р. для КП «Білоцерківтепломережа» встановлено такі тарифи: - послуга з централізованого опалення для абонентів житлових будинків з будинковими та квартирними приладами обліку теплової енергії – 1301,76 грн за 1 Гкал.; - для абонентів житлових будинків без будинкових та квартирних приладів обліку теплової енергії – 33,29 грн за 1 кв. м. Для будинків, які оснащені загальними лічильниками тепла, розрахунок проводиться так: кількість фактично отриманої будинком енергії в гігакалоріях, які показує лічильник, ділиться на опалювану площу квартир будинку – це дає кількість енергії, витраченої на опалення 1-го квадратного метра. Ця складова помножується на вартість 1 Гкал., а потім – на площу кожної конкретної квартири. Тобто кожен мешканець платить свою частку, згідно з опалювальною площею своєї квартири. - А для тих будинків, які не мають таких лічильників? - Розмір щомісячної плати за послугу з централізованого опалення, у разі відсутності на вводах у багатоквартирний будинок засобів обліку тепла, визначається згідно з нормативами споживання та з урахуванням фактичної температури зовнішнього повітря й фактичної кількості діб надання цієї послуги в місяці, який є розрахунковим. - Скільки в місті будинків із лічильниками і який сенс їх установлення? - На сьогоднішній день із 703 житлових будинків 583 обладнані лічильниками тепла. У відсотковому відношенні загальної опалювальної площі це більше 90%. Сенс установлення таких лічильників не в економії, як думають деякі користувачі, а в можливості обліку фактично спожитої теплової енергії. А ось уже можливість обліку дає розуміння, як можна зекономити на опаленні – чи то утеплювати будинки, чи проводити інші заходи з енергозбереження для зменшення споживання теплової енергії. - Дуже багато запитань у наших читачів виникає щодо субсидій. Ви можете дати відповідь, яким чином нараховується субсидія й що таке обов’язкова частка плати? - Насправді субсидію нараховуємо не ми, а відділ соціального забезпечення. Саме вони вираховують обов’язкову частку плати, і вона є індивідуальною для кожного споживача, відповідно до ряду певних чинників – середньомісячного сукупного доходу сім’ї, кількості зареєстрованих у квартирі осіб, площі тощо. Субсидії призначаються в межах соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами, визначеними Кабінетом Міністрів України. Щодо оплати послуг із централізованого опалення при наявності субсидії у випадку, коли багатоквартирний будинок обладнаний тепловим лічильником, необхідно щомісяця сплачувати вартість фактично спожитої послуги з урахуванням розміру призначеної субсидії. Якщо багатоквартирний будинок не обладнаний тепловим лічильником, може бути 2 варіанти оплати, а саме: - якщо субсидію нараховано з урахуванням фактичної опалювальної площі квартири, то громадяни зобов’язані щомісяця сплачувати обов’язкову частку платежу; - якщо субсидію нараховано в межах соціальної норми житла та є понаднормова площа квартири, то громадянин зобов’язаний щомісяця оплачувати обов’язкову частку платежу + повну вартість послуги за понаднормову площу. Також багато запитань від споживачів було з приводу субсидій за жовтень-листопад минулого року. Тож звертаємо увагу, що опалювальний період 2017-2018 рр. для житлового фонду розпочався з 22.10.2017 року. За жовтень 2017 р. відшкодування витрат на оплату послуг з централізованого опалення управлінням соціального захисту населення було перераховано за повний місяць надання послуги. Тому в листопаді на особові рахунки споживачів надійшли дві суми щодо субсидії: відшкодування субсидії за листопад та перерахунок субсидії у зв’язку з початком опалювального періоду з 22.10.2017 р. (за період з 22.10.17р. до 31.10.2017р.). У квитанціях за листопад у колонці «субсидія» було вказано підсумок надходжень відшкодованих сум. Оскільки в багатьох випадках розмір відшкодування субсидії за листопад 2017 р. такий же, як і за жовтень 2017 р., то внаслідок проведеного перерахунку у квитанціях у колонці «субсидія, коригування субсидії» вказана менша сума відшкодування, ніж за жовтень, або нульова. - Наступна болюча проблема – гаряча вода. Чому її не вмикають? На це запитання відповів головний інженер підприємства Сергій Анатолійович Фурсенко. - Питання, у першу чергу, стосується заборгованості населення. Підприємство не в змозі в повному обсязі розрахуватися за природний газ, і в нього відсутній ліміт природного газу для забезпечення в повному обсязі споживачів міста послугами з централізованого опалення та гарячого водопостачання. В опалювальний період основний акцент робиться на першочерговому забезпеченні послуги із централізованого опалення для всіх категорій споживачів, і ця послуга зараз надається нашим підприємством у повному обсязі. - То включення гарячої води – неможливе? - Можливе, але за певних умов. Альтернатива централізованому ГВП – установлення індивідуальних теплових пунктів. ІТП – це комплекс пристроїв для розподілу тепла, що надходить з теплової мережі до системи опалення та гарячого водопостачання будинку. Однією з головних особливостей ІТП є можливість мінімізувати втрати при постачанні тепла. Використання ІТП дозволить забезпечити мешканців якіснішими послугами – адже гаряча вода підігрівається в самих ІТП, тому немає тепловтрат на її транспортування. На кожному ІТП передбачено автоматичне погодне регулювання в залежності від температури зовнішнього повітря. Таке обладнання ефективніше щодо капіталовкладень, за витратами на експлуатацію, щодо витрати електроенергії. Але це мають вирішити самі мешканці будинків разом. Як ОСББ чи просто рада співвласників. - Повернімося до тепломережі. З усього вищесказаного виходить, що для вас ця послуга є збитковою? - Це так. За опалювальний період 2015–2016 рр. надання споживачам міста послуг гарячого водопостачання призвело до значних збитків, зокрема підприємство понесло колосальні втрати на забезпечення функціонування системи гарячого водопостачання та обсяги втраченої нерозподіленої води. Так витрати природного газу на функціонування системи гарячого водопостачання (рушникосушарки, циркуляція) за грудень 2015 р. – квітень 2016-го становили близько 5 млн куб. м блакитного палива, що становило близько 20,0 млн грн, а обсяги втраченої нерозподіленої води, відповідно, – 1,5 млн грн. Що, у свою чергу, призвело до зростання боргів на спожитий природний газ та нарахування штрафних санкцій, а також росту боргів перед ТОВ «Білоцерківвода». Справа в тому, що система централізованого ГВП проектувалася ще за радянських часів, тому послуга ГВП рентабельна при використанні споживачами санітарної норми гарячої води на 1 людину – 3,65 куб. м. Закінчення на сторінці 4 Закінчення. Початок на стор. 1 При цьому слід зазначити, що коли надавалась послуга ГВП, спостерігалася стійка тенденція споживання гарячої води мешканцями менше соціальної норми – 1,6 куб. м на одну людину за повний місяць (встановлена Постановою КМУ № 409 від 06.08.2014 р.). Тим більше, що тариф на послугу ЦГВП з кожним роком збільшувався по причині підвищення ціни на природний газ. Так, ціна 1 куб. м у 2015 році була 40,46 грн, у 2016-2017 рр. – 78,42 грн. Тому значна частина споживачів використовувала електричні бойлери для підігріву води на власні потреби. Згідно з проведеним підприємством аналізом, протягом останніх 10 років кількість мешканців, що споживали гарячу воду менше соціальної норми (1,6 куб. м) або не споживали взагалі (бойлери), становила 87%, а більше соціальної норми – 5%, споживання за санітарною нормою (3,65 куб. м, без лічильника ГВП) – 8 %. Це, як правило, пільговики, яким вартість послуг відшкодовує держава. Вищенаведена інформація свідчить про те, що послуга гарячого водопостачання жителями міста майже не використовується. Відповідно, надання підприємством послуги гарячого водопостачання є не рентабельним та таким, що наносить збитки підприємству та міському бюджету в цілому. Таким чином, ураховуючи зростання цін на енергоресурси (природний газ, електроенергія, послуги водопостачання та водовідведення), очікувані втрати підприємства при наданні послуги гарячого водопостачання в цьому опалювальному періоді можуть становити більше 65 млн грн. Але, як було сказано вище, мешканці будинків, при бажанні чи необхідності, можуть вирішити цю проблему – і для цього їм потрібно встановити ІТП. - А що для самої тепломережі означає відмова від гарячого водопостачання? - Ненадання послуг централізованого гарячого водопостачання дає можливість уникнути ряду негативних наслідків, а саме: - ненакопичення боргів за природний газ перед НАК «Нафтогаз України» та пов’язаних із цим штрафних санкцій і пені; - уникнення проведення перерахунку плати мешканцям (споживачам) у перехідні місяці опалювального періоду за «перетоп» та надання можливості їм економії коштів шляхом зменшення витрати на оплату послуг опалення та гарячого водопостачання; - кошти міського бюджету, які мають бути відшкодовані підприємству та, відповідно, сплачені на рахунки НАК «Наф-тогаз України» за обсяги природного газу на послугу ГВП, можуть бути направлені на фінансування встановлення індивідуальних теплових пунктів, як альтернативи централізованому гарячому водопостачанню. - А якщо раптом щось не задовольняє споживачів чи виникає аварійна ситуація, куди звертатись? - У разі виникнення аварійних ситуацій на магістральних і внутрішньоквартальних теплових мережах (до будинку) – потрібно звертатися за телефоном (0456) 34-90-62. Якщо ж не задовольняє якість надання послуг, то існує «гаряча лінія». Її телефони: 34-11-59, 34-11-69, (067) 656-93-68 (Київстар), (096) 719-41-29 (Київстар), (066) 535-62-21 (МТС), (093) 324-03-91 (Life). - А яким чином пересічні білоцерківці можуть дізнатися про нововведення на вашому підприємстві, отримати інформацію про вас і про те, що відбувається на «БЦТепломережі», про стан заборгованості й про тарифи? Про це розповіла фахівець зі зв’язків із громадськістю та пресою Ірина Миколаївна Яскевич. - Насправді, це абсолютно відкрита інформація. Ми маємо свій офіційний сайт в інтернет-мережі, де постійно викладаємо новини, оновлюємо інформацію про офіційні документи й нормативні акти, що стосуються нашої сфери діяльності, та необхідні контакти. На нашому сайті діє дуже зручний для споживачів електронний сервіс – це «Особистий кабінет споживача», де кожен абонент може перевірити свій особовий рахунок, звірити оплату й усі нарахування, роздрукувати квитанцію. Електронна адреса нашого сайта: http://bctm.com.ua або ж найпростіший варіант входу на сайт – ввести в пошуковику, наприклад у Google, чотири літери – БЦТМ, і першим серед посилань система видасть посилання на наш офіційний сайт. Також споживачі мають можливість через сайт (функція «надіслати нам листа») написати нам звернення в електрон- ному форматі, на яке ми обов’язково надамо відповідь у зазначений законом строк. Тож «Білоцерківтепломережа» – це аж ніяк не закрита система; ми завжди відкриті як для критики, так і для конструктивного діалогу. Це наш прямий обов’язок – щоб вам було комфортно й зручно! Ось таке колективне інтерв’ю в нас вийшло. «Копійка» надзвичайно вдячна КП БМР «Білоцерківтепломережа» за те, що його працівники відкрито й охоче відповіли на всі наші запитання, а значить і на запитання наших читачів. Дякуємо! Спілкувалася Леся Поліщук