kopiika.com.ua

Бути чи не бути успішному аеродрому в БЦ?

Переглядів: 1246Коментарі: 0
Бути чи не бути успішному аеродрому в БЦ?

Саме щоб «бути», адміністрація Білоцерківського авіаремонтного комплексу доклала чимало зусиль щодо підготовки та просування «в люди» своєї стратегічної програми розвитку  приміського аеродрому.   

21 вересня 2018 року у великій залі виконавчого комітету Білоцерківської міської ради (вул. Ярослава Мудрого, 15) відбулося громадське обговорення поетапного проекту Програми модернізації аеродрому «Біла Церква» КП БМР «БВАК» на 2018-2021рр., прив’язуючись до майбутньої економічної доцільності та інвестиційних фінансових уливань, так би мовити,  з усіх можливих боків. 

Головна мета заходу – конструктивно  обговорити: перспективи розвитку аеродрому «Біла Церква» згідно з вищезгаданим проектом  Програми модернізації летовища на 2018-2021 роки, джерела та обсяги бажаних інвестицій, визначення основних завдань, цілей, можливостей, а також напрацювання пропозицій з вирішення деяких поточних проблемних питань. 

Зацікавлений діалог почався з монологу директора КП «БВАК» Сергія Кандаурова. Зокрема, він зазначив, що, урешті, зумів заручитися підтримкою відповідних муніципальних та регіональних служб. Проте, мовляв, як директор розуміє: для  кінцевого фінального успіху підприємству необхідно залучити до процесу міську громадськість. Саме з цією метою пропонує обговорити з білоцерківцями напрацьовані тези та постулати. 

Отже, на думку пана Сергія, Білоцерківський аеродром мусить стати міжнародним успішним аеропортом для держави, регіону, міста, для всіх білоцерківців. Завдяки попередній кропіткій роботі аеропорт уже увійшов у сферу стратегічних інтересів Білої Церкви та Київщини. Не в останню чергу через «вихідні обставини» та характеристики підприємства.

Загальні положення

У цьому розділі пан Кандауров нагадав про дев’яносторічну історію Білоцерківського летовища, про деякі технічні характеристики злітно-посадкової смуги, що й тепер забезпечують зліт-посадку таких немаленьких лайнерів, як Ан-12 та Іл-76; розповів, що особливості смуги з її більш як двокілометровою довжиною та сорокадвометровою (у перспективі вісімдесятиметровою) шириною дозволяють дивитися в майбутнє з поміркованим оптимізмом та ентузіазмом. 

Також директор зауважив, що підприємство й тепер не є збитковим, періодично приймає іноземні літаки для ремонту й поточного технічного обслуговування.  

Що потрібно було аеродрому на цьому конкретному етапі? Адекватна стратегія розвитку, яка притягне значні інвестиції в Білоцерківський авіакомплекс, орієнтовно десь близько 300 млн євро.

Стратегія розвитку 

Кандауров наголосив, що місто має визначитись з аеродромом – чи потрібен він Білій Церкві. Сам директор абсолютно переконаний, що не просто потрібен, але конче потрібен. Адже, наприклад, якби забезпечити в майбутньому всього лише одну посадку на день, це дасть нам 2000 додаткових робочих місць і близько 26 мільйонів доларів на рік у перспективі.

 

Мета

Звісно, головні цілі підприємства – успіх та економічна спроможність. Проте Кандауров закликав не забувати й про п’ятдесят молодих білоцерківців, які щорічно вступають у авіаційні виші України. Якби поставити на ноги БВАК, нашим юніорам не довелося б гасати світами в пошуках достойної роботи за фахом.

Фінансові строки

Найперше підприємство планує запровадити на своїх теренах пункт прикордонного пропуску, що одразу збільшить кількість злетів-посадок у рази, відтак посприяє збільшенню робочих місць на підприємстві, його кінцевій рентабельності тощо. Над цим  першим серйозним викликом колектив БВАКу розпочне працювати вже «від учора». 

Ключові завдання 

Їх чимало, але ми зосередимось на кількох основних: ремонт злітно-посадкової смуги, що дозволить миттєво покращити інвестиційний клімат на підприємстві; нарощування обігових коштів та (у перспективі) будівництво терміналів, інфраструктури, як-от під’їзних залізничних шляхів, автомобільних доріг до БЦ та столиці, готелів, об’єктів громадського харчування тощо. 

Для цих потреб аеродром планує залучити до 2021 року понад сто мільйонів українських грошей.

Напрямки роботи 

Кандауров виокремив такий напрямок, як логістика. На його думку, з неї все починається й без неї нічого ніколи не відбувається. Директор не забув про безпосередню функцію авіаційного ХАБУ, а також про таку важливу опцію, як навчання кваліфікованого персоналу не лише для власного підприємства, але й для всієї України та навіть усього світу. 

Дискусії 

Треба сказати, що наприкінці заходу між доповідачем та деякими білоцерківцями відбулися доволі гарячі дискусії щодо презентованої Програми. Пан Кандауров пообіцяв розглянути й урахувати пропозиції та зауваження від громадського сектора в «тілі» своєї Програми й незабаром винести доопрацьований документ на розгляд сесії Білоцерківської міської ради. 

Олександр Виговський